nieuws

tender bruggen Poortwijk III gewonnen

Aannemingsbedrijf G. van der Ven heeft met ons ontwerp de opdracht voor vier bruggen in Poortwijk III te Oud-Beijerland gekregen. Het gaat om twee verkeersbruggen en twee bruggen voor langzaam verkeer. De bruggen hebben elk een andere afmeting, maar het ontwerp is identiek: licht getoogd betonnen dek, horizontaal spijlenhekwerk met houten handregel en een ingetogen palet van grijstinten. Aan de eilandzijde een landhoofd van schanskorven met Doornikse breuksteen, aan de andere zijde ruimte in het hekwerk voor vermelding van de straatnaam.

Naar verwachting zijn de bruggen eind 2017 gereed.

ander nieuws over infra-projecten:

schets fietsbrug ontwerp voor brug over Amsterdam Rijnkanaal

schetsontwerp fietsbrug Amsterdam-Rijnkanaal krijgt bijval

Op verzoek van Industrievereniging Lage Weide maakten we een schetsontwerp voor een nieuwe fietsbrug over het Amsterdam-Rijnkanaal in Utrecht, ter hoogte van bedrijventerrein Lage Weide en Zuilen. Zowel de lokale lijsttrekker van D66 als de Fietsersbond reageerden enthousiast.
Spaarndammertunnel Amsterdam, ontwerp door ipvDelft, wegarchitectuur, infrasturctuur

Spaarndammertunnel geopend

De 800 meter lange Spaarndammertunnel naast de Houthavens in Amsterdam is op 5 februari in gebruik genomen. Benieuwd naar onze bijdrage aan dit grote infrastructuurproject?
fietsverbinding in aanbouw, Nigtevecht

vakexcursie donderdag 22 maart 2018

We zullen deze dag vier projecten bezoeken: de drijvende steiger Oosterdok in Amsterdam, fiets- en natuurverbinding Nigtevecht (in aanbouw), bruggen Bijlmerweide en de onderdoorgangen Bio Science Park in Leiden. Zoals gebruikelijk beginnen we de dag met een aantal korte presentaties over de projecten door diverse experts uit het veld. Daarna stappen we in Amsterdam met de groep vakgenoten de bus in om de projecten te bezoeken.
vogelvlucht fietsbelevenis in het bos, ontwerp cirkelvormig fietspad tussen boomtoppen

wij zoeken opdrachtgevers voor een fietsbelevenis!

Een cirkelvormige fietsroute door het bos. Gekanteld, zodat je eerst de bodem van het bos doorsnijdt, daarna langzaam omhoog rijdt tot aan de toppen van de bomen en vervolgens weer terugkeert naar waar je begon. Elementair ontworpen, met een betonnen dek dat steunt op een woud van stalen kolommen. Een ware fietsbelevenis, waarbij het bos op geheel nieuwe wijze valt te beleven.