nieuws

eerste standaardbruggen Schagen gerealiseerd

In navolging van veel andere Nederlandse gemeenten, heeft ook Schagen ervoor gekozen een gemeentelijke standaardbrug te laten ontwerpen. We maakten een basisontwerp met drie verschillende hekwerkvarianten: voor landelijk gebied, voor stedelijk gebied en voor de westelijke kustzone. Op basis van de bijbehorende handleiding kan de gemeente zowel bij vervanging van bestaande houten bruggen als bij geheel nieuwe bruggen eenvoudig een ontwerp samenstellen. Bovendien is het brugdek van de standaardbrug te realiseren in alle gangbare constructiematerialen. Zo biedt het systeem volop flexibiliteit, terwijl de uniforme uitstraling van de circa 250 fiets- en voetgangersbruggen binnen de gemeente is gewaarborgd.

ander nieuws over infra-projecten:

feestelijke opening Passerelle Zwolle

Het is zover! De Passerelle Zwolle, een indrukwekkende houten brug over het spoor bij station Zwolle, wordt op 5 en 6 september feestelijk geopend. Bekijk hier het uitgebreide programma dat de stad ter ere van de brug heeft samengesteld.

Rozemarijnbrug centrum Delft geplaatst

Pal in het centrum van Delft is vandaag de nieuwe fietsbrug aan het Achterom geplaatst. Vanwege de beperkte bouwruimte  ging er veel voorbereiding en planning vooraf aan de plaatsing. Nu de Rozemarijnbrug eenmaal ligt, zal het verkeer er binnen enkele weken al gebruik van kunnen maken.

Hollandse Brug in Colombia

In Colombia ligt sinds kort een exemplaar van onze standaard beweegbare brug. In samenwerking met SPIE pasten we het gestandaardiseerde ontwerp van de Hollandse Brug aan voor vervoer in zeecontainers. De stalen brug is zodoende in Nederland gemaakt en in Colombia als bouwpakket in elkaar gezet en op de betonnen onderbouw geplaatst.

brug met niet-identieke leuningen: fietsbrug Amstelkwartier geplaatst

Sinds juli 2021 is het een terugkerend thema bij nagenoeg elke te realiseren fiets- en voetgangersbrug: de hoogte van de leuning. Voor de brug in het Amstelkwartier in Amsterdam kozen we een niet-standaard oplossing: twee verschillende leuningen! Benieuwd geworden? De brug zelf is ook zeker de moeite waard.