nieuws

spooronderdoorgang Rijswijk in aanbouw

Op de grens tussen Rijswijk en Delft zijn de bouwwerkzaamheden voor de nieuwe spooronderdoorgang aan ’t Haantje begonnen. We maakten in opdracht van ProRail het referentieontwerp voor de ‘kwaliteitsmaatregelen’ voor de onderdoorgang. Met andere woorden: we ontwierpen de uitstraling en aankleding van de spooronderdoorgang. Onder meer tegelwanden, verlichting en hekwerk. Naar verwachting wordt het brugdek eind dit jaar ingereden en gaat de onderdoorgang over een jaar open voor verkeer. Het hele project zal medio 2024 gereed zijn. Meer informatie over het project en live beelden van de bouw zijn te vinden op de site van ProRail.

ander nieuws over infra-projecten:

opening unieke houten loopbrug als opgetild park in Zwolle

Het is zover! De Passerelle Zwolle, een indrukwekkende houten brug over het spoor bij station Zwolle, wordt op 5 en 6 september feestelijk geopend. Ontworpen als opgetilde straat: met bomen, uiteenlopende beplanting en volop zitgelegenheid. Bekijk hier het uitgebreide programma dat de stad ter ere van de brug heeft samengesteld.

Rozemarijnbrug centrum Delft geplaatst

Pal in het centrum van Delft is vandaag de nieuwe fietsbrug aan het Achterom geplaatst. Vanwege de beperkte bouwruimte  ging er veel voorbereiding en planning vooraf aan de plaatsing. Nu de Rozemarijnbrug eenmaal ligt, zal het verkeer er binnen enkele weken al gebruik van kunnen maken.

Hollandse Brug in Colombia

In Colombia ligt sinds kort een exemplaar van onze standaard beweegbare brug. In samenwerking met SPIE pasten we het gestandaardiseerde ontwerp van de Hollandse Brug aan voor vervoer in zeecontainers. De stalen brug is zodoende in Nederland gemaakt en in Colombia als bouwpakket in elkaar gezet en op de betonnen onderbouw geplaatst.

brug met niet-identieke leuningen: fietsbrug Amstelkwartier geplaatst

Sinds juli 2021 is het een terugkerend thema bij nagenoeg elke te realiseren fiets- en voetgangersbrug: de hoogte van de leuning. Voor de brug in het Amstelkwartier in Amsterdam kozen we een niet-standaard oplossing: twee verschillende leuningen! Benieuwd geworden? De brug zelf is ook zeker de moeite waard.