fbpx

nieuws

de diepte in: blogitem over bewegingswerken

Benieuwd wat er zoal speelt bij het ontwerpen en engineeren van beweegbare bruggen? Lees nu deel 2 van ons drieluik over beweegbare bruggen op ons kennisblog. Dit deel gaat volledig over bewegingswerken. Welke mogelijkheden zijn er, wat zijn de voor- en nadelen en waar moet je allemaal rekening mee houden? Binnenkort volgt het laatste deel van het drieluik, dat zich zal richten op de ontwerpmogelijkheden.

ander nieuws over infra-projecten:

mijnspoorbruggen Hoensbroek in gebruik

In Hoensbroek (gemeente Heerlen) zijn twee nieuwe fietsbruggen in gebruik genomen. De bruggen liggen op het tracé van de voormalige mijnspoorlijn en het ontwerp refereert op verschillende manieren aan de historie van de lokale mijnbouw. We verwerkten onder meer oude mijnpenningen in het brugdek.

groen licht voor knooppunt R0xA201 Brussel

De omgevingsvergunning is verleend voor de herinrichting van knooppunt R0xA201 bij Brussels Airport. Dit betekent dat het consortium SPI.RO aan de slag gaat met de realisatie van de door ons ontworpen kunstwerken. De huidige turbineknoop wordt straks een single point interchange (SPI). Dit relatief nieuwe type knooppunt zorgt voor een betere doorstroom en vereist aanzienlijk minder ruimte.

geslaagd weekend

Afgelopen weekend was het ipv Delft team op Schiermonnikoog. Niet voor een project, maar ter ontspanning en inspiratie. Dat is goed gelukt! Het was een relaxed weekend met een divers programma: wadlopen, wildplukken en zonsondergang bewonderen, maar ook filosoferen over onder meer natuur versus cultuur.

passerelle krijgt vorm!

Vandaag start in Zwolle het inhijsen van de houten liggers van de passerelle. Met de plaatsing van de liggers krijgt de passerelle fysiek vorm. Naar verwachting zal de gehele brug - een opgetild park boven het spoor - medio 2025 klaar zijn.

index