
de diepte in: blogitem over bewegingswerken
Benieuwd wat er zoal speelt bij het ontwerpen en engineeren van beweegbare bruggen? Lees nu deel 2 van ons drieluik over beweegbare bruggen op ons kennisblog. Dit deel gaat volledig over bewegingswerken. Welke mogelijkheden zijn er, wat zijn de voor- en nadelen en waar moet je allemaal rekening mee houden? Binnenkort volgt het laatste deel van het drieluik, dat zich zal richten op de ontwerpmogelijkheden.
ander nieuws over infra-projecten:


Hollandse Brug in Colombia
In Colombia ligt sinds kort een exemplaar van onze standaard beweegbare brug. In samenwerking met SPIE pasten we het gestandaardiseerde ontwerp van de Hollandse Brug aan voor vervoer in zeecontainers. De stalen brug is zodoende in Nederland gemaakt en in Colombia als bouwpakket in elkaar gezet en op de betonnen onderbouw geplaatst.

brug met niet-identieke leuningen: fietsbrug Amstelkwartier geplaatst
Sinds juli 2021 is het een terugkerend thema bij nagenoeg elke te realiseren fiets- en voetgangersbrug: de hoogte van de leuning. Voor de brug in het Amstelkwartier in Amsterdam kozen we een niet-standaard oplossing: twee verschillende leuningen! Benieuwd geworden? De brug zelf is ook zeker de moeite waard.

winst tender fietsbrug Vught
Aannemingsbedrijf Wallaard heeft met ons ontwerp de tender gewonnen voor een fietsbrug over het Drongelens Kanaal bij Vught. Geïnspireerd door de vogels en het weidelandschap van de omliggende Natura 2000 gebieden, ontwierpen we een ranke, slanke brug op hoge poten.
index
- ALGEMEEN (14)
- blogpost DUURZAAMHEID (3)
- blogpost INFRA (25)
- blogpost LICHT (5)
- blogpost STRAAT (6)
- nieuws INFRA (171)
- nieuws LICHT (26)
- nieuws STRAAT (31)
ipv Delft
expertise
bureau
contact
neem contact op:
+ 31(0)15 750 25 75
info@ipvdelft.nl