nieuws

ipv Delft ontwerpt bruggen LA River project

ipv Delft heeft de opdracht gekregen voor het ontwerp van alle kunstwerken binnen het Los Angeles River Bike Path Project!
Het gaat om onderdoorgangen, hellingbanen en uitkragende fietspaden en minstens elf bruggen. Het nieuwe stuk fietsroute beslaat een lengte van 8 mijl en voert door het dichtst bebouwde gedeelte van de stad. De beschikbare ruimte is op veel plaatsen beperkt door bestaande infrastructuur en bebouwing.

De opdracht voor ontwerp en uitvoering van het gehele project komt van de Los Angeles County Metropolitan Transportation Authority (Metro). ipv Delft krijgt de opdracht samen met Jacobs Engineering Group en Alta Planning + Design. Uitgebreide informatie over omvang, inhoud en planning van het project vindt u op de projectpagina van Metro.

ander nieuws over infra-projecten:

opening unieke houten loopbrug als opgetild park in Zwolle

Het is zover! De Passerelle Zwolle, een indrukwekkende houten brug over het spoor bij station Zwolle, wordt op 5 en 6 september feestelijk geopend. Ontworpen als opgetilde straat: met bomen, uiteenlopende beplanting en volop zitgelegenheid. Bekijk hier het uitgebreide programma dat de stad ter ere van de brug heeft samengesteld.

Rozemarijnbrug centrum Delft geplaatst

Pal in het centrum van Delft is vandaag de nieuwe fietsbrug aan het Achterom geplaatst. Vanwege de beperkte bouwruimte  ging er veel voorbereiding en planning vooraf aan de plaatsing. Nu de Rozemarijnbrug eenmaal ligt, zal het verkeer er binnen enkele weken al gebruik van kunnen maken.

Hollandse Brug in Colombia

In Colombia ligt sinds kort een exemplaar van onze standaard beweegbare brug. In samenwerking met SPIE pasten we het gestandaardiseerde ontwerp van de Hollandse Brug aan voor vervoer in zeecontainers. De stalen brug is zodoende in Nederland gemaakt en in Colombia als bouwpakket in elkaar gezet en op de betonnen onderbouw geplaatst.

brug met niet-identieke leuningen: fietsbrug Amstelkwartier geplaatst

Sinds juli 2021 is het een terugkerend thema bij nagenoeg elke te realiseren fiets- en voetgangersbrug: de hoogte van de leuning. Voor de brug in het Amstelkwartier in Amsterdam kozen we een niet-standaard oplossing: twee verschillende leuningen! Benieuwd geworden? De brug zelf is ook zeker de moeite waard.