nieuws beweegbare bruggen

NTA voor beweegbare bruggen gelanceerd

De eerste Nederlandse Technische Afspraak (NTA) voor IFD-bouw beweegbare bruggen is gelanceerd.  ipv Delft is een van de experts uit de GWW-sector die heeft meegedacht over de invulling van de NTA.

IFD beweegbare bruggen

IFD staat voor Industrieel, Flexibel, Demontabel: werken met gestandaardiseerde interfaces die fabrieksmatig zijn geproduceerd, snel aangebracht kunnen worden en geschikt zijn voor hergebruik. Door via de IFD-principes te ontwerpen, kunnen beweegbare bruggen voortaan goedkoper, sneller en met minder bouwhinder gerealiseerd worden. De focus ligt hierbij op de verbindingen, zodat het ook met IFD bruggen mogelijk is unieke ontwerpen te maken die qua architectuur en functionaliteit zijn afgestemd op de locatie.
De NTA is tot stand gekomen door samenwerking van opdrachtgevers, bouwbedrijven, beheerders, constructeurs, ingenieursbureaus en de NEN. Kijk voor meer informatie op: www.ifdindegww.nl

ander nieuws over infra-projecten:

RSW.32_DSCF1100_spooronderdoorgang-Rijswijk-ipvDelft

tegelwerk spooronderdoorgang Rijswijk vordert

In Rijswijk, naast nieuwbouwwijk Rijswijk Buiten, werkt Prorail aan de verbreding van het spoor en de aanleg van een nieuwe onderdoorgang. Ons referentieontwerp voor de aankleding van deze onderdoorgang is volop in uitvoering. Zo is het merendeel van de tegels op de betonnen wanden al aangebracht.

eerste stap richting aanbesteding Perth

De regering van de staat Western Australia heeft geïnteresseerde partijen gevraagd zich te melden voor de design & construct aanbesteding van de twee fietsbruggen over de Swan River. Over een maand of twee worden de inschrijvers gekozen die vervolgens een aanbieding mogen indienen.
RDM.42_wachtruimte_StadionPark-Rotterdam-avondbeeld_01-ipvDelft

wachtruimte voor waterbus bij De Kuip

Samen met producent Falco ontwierpen we een overkapping op de steiger aan de Piet Smitkade nabij stadion De Kuip. De overkapping dient als wachtruimte voor passagiers van watertaxi en waterbus. De wachtruimte bestaat uit een stalen constructie met glazen schermen en krijgt een sedumdak, dat zichtbaar is vanaf de hoger gelegen kade. Medio juli is het project gereed.
Opbouw_circulair-viaduct-houten-liggers-betonnen-toplaag-Mobilis-ipvDelft

circulair viaduct in ontwikkeling

In het kader van de SBIR Circulaire viaducten van Rijkswaterstaat ontwikkelen Mobilis en ipv Delft een innovatief modulair brugdeksysteem van prefab hout-betonliggers. Duurzaam, circulair en veelbelovend! Momenteel onderzoeken we de haalbaarheid. In samenwerking met ingenieursbureau Miebach, Rutte Groep en Heko Spanten.

index