nieuws

wachtruimte voor waterbus bij De Kuip

Samen met producent Falco ontwierpen we een overkapping op de steiger aan de Piet Smitkade nabij stadion De Kuip. De overkapping dient als wachtruimte voor passagiers van watertaxi en waterbus. Met de aanleg van een tweede ponton en de bouw van de wachtruimte wil de gemeente bezoekers van het station aansporen niet met de auto naar De Kuip te komen, maar verderop te parkeren en vervolgens over het water richting het stadion te komen. De wachtruimte bestaat uit een stalen constructie met glazen schermen en krijgt een sedumdak, dat zichtbaar is vanaf de hoger gelegen kade. Medio juli is het project gereed.

ander nieuws over infra-projecten:

opening unieke houten loopbrug als opgetild park in Zwolle

Het is zover! De Passerelle Zwolle, een indrukwekkende houten brug over het spoor bij station Zwolle, wordt op 5 en 6 september feestelijk geopend. Ontworpen als opgetilde straat: met bomen, uiteenlopende beplanting en volop zitgelegenheid. Bekijk hier het uitgebreide programma dat de stad ter ere van de brug heeft samengesteld.

Rozemarijnbrug centrum Delft geplaatst

Pal in het centrum van Delft is vandaag de nieuwe fietsbrug aan het Achterom geplaatst. Vanwege de beperkte bouwruimte  ging er veel voorbereiding en planning vooraf aan de plaatsing. Nu de Rozemarijnbrug eenmaal ligt, zal het verkeer er binnen enkele weken al gebruik van kunnen maken.

Hollandse Brug in Colombia

In Colombia ligt sinds kort een exemplaar van onze standaard beweegbare brug. In samenwerking met SPIE pasten we het gestandaardiseerde ontwerp van de Hollandse Brug aan voor vervoer in zeecontainers. De stalen brug is zodoende in Nederland gemaakt en in Colombia als bouwpakket in elkaar gezet en op de betonnen onderbouw geplaatst.

brug met niet-identieke leuningen: fietsbrug Amstelkwartier geplaatst

Sinds juli 2021 is het een terugkerend thema bij nagenoeg elke te realiseren fiets- en voetgangersbrug: de hoogte van de leuning. Voor de brug in het Amstelkwartier in Amsterdam kozen we een niet-standaard oplossing: twee verschillende leuningen! Benieuwd geworden? De brug zelf is ook zeker de moeite waard.