fbpx

nieuws

Perth kiest voor iconische fietsbruggen

In Australië heeft de premier van Western Australia gisteren aangekondigd dat ons ontwerp voor een nieuwe verbinding voor fiets- en voetgangers over de Swan Rivier gebouwd gaat worden! Met een dekbreedte van minstens 6 meter bieden de twee nieuwe bruggen straks een veilige oversteek voor langzaam verkeer. Nu maken de ruim 1400 dagelijkse fietsers en 1900 voetgangers nog gebruik van een 2 meter breed pad op de nabijgelegen Causeway bridge, wat tot onveilige situaties leidt en de doorstroom niet ten goede komt. Ons ontwerp bestaat uit twee pyloonbruggen aan weerszijden van Heirisson Island met een lengte van 250 en 140 meter.  Volgens de premier is het brugontwerp iconisch.

Hier het officiële persbericht van West-Australië.

ander nieuws over infra-projecten:

RSW.32_DSCF1100_spooronderdoorgang-Rijswijk-ipvDelft

tegelwerk spooronderdoorgang Rijswijk vordert

In Rijswijk, naast nieuwbouwwijk Rijswijk Buiten, werkt Prorail aan de verbreding van het spoor en de aanleg van een nieuwe onderdoorgang. Ons referentieontwerp voor de aankleding van deze onderdoorgang is volop in uitvoering. Zo is het merendeel van de tegels op de betonnen wanden al aangebracht.

eerste stap richting aanbesteding Perth

De regering van de staat Western Australia heeft geïnteresseerde partijen gevraagd zich te melden voor de design & construct aanbesteding van de twee fietsbruggen over de Swan River. Over een maand of twee worden de inschrijvers gekozen die vervolgens een aanbieding mogen indienen.
RDM.42_wachtruimte_StadionPark-Rotterdam-avondbeeld_01-ipvDelft

wachtruimte voor waterbus bij De Kuip

Samen met producent Falco ontwierpen we een overkapping op de steiger aan de Piet Smitkade nabij stadion De Kuip. De overkapping dient als wachtruimte voor passagiers van watertaxi en waterbus. De wachtruimte bestaat uit een stalen constructie met glazen schermen en krijgt een sedumdak, dat zichtbaar is vanaf de hoger gelegen kade. Medio juli is het project gereed.
Opbouw_circulair-viaduct-houten-liggers-betonnen-toplaag-Mobilis-ipvDelft

circulair viaduct in ontwikkeling

In het kader van de SBIR Circulaire viaducten van Rijkswaterstaat ontwikkelen Mobilis en ipv Delft een innovatief modulair brugdeksysteem van prefab hout-betonliggers. Duurzaam, circulair en veelbelovend! Momenteel onderzoeken we de haalbaarheid. In samenwerking met ingenieursbureau Miebach, Rutte Groep en Heko Spanten.

index