nieuws

spooronderdoorgang geopend

De spooronderdoorgang in Rijswijk is afgelopen vrijdagmiddag in gebruik genomen. Fietsers, voetgangers en automobilisten kunnen het spoor tussen Rijswijk en Delft ter hoogte van Rijswijk Buiten weer veilig en snel passeren. In opdracht van de gemeente Rijswijk maakten we het beeldkwaliteitsplan voor de onderdoorgang, wat erop neerkomt dat we de gehele vormgeving bedachten: iets achterover hellende keerwanden, bekleed met fris ogende en kwalitatief hoogwaardige tegels in een speels patroon. Lichtarmaturen in de tegelwanden schijnen op de witte onderzijde van het spoorviaduct, zodat de onderdoorgang indirect is verlicht om verblinding te voorkomen.

ander nieuws over infra-projecten:

opening unieke houten loopbrug als opgetild park in Zwolle

Het is zover! De Passerelle Zwolle, een indrukwekkende houten brug over het spoor bij station Zwolle, wordt op 5 en 6 september feestelijk geopend. Ontworpen als opgetilde straat: met bomen, uiteenlopende beplanting en volop zitgelegenheid. Bekijk hier het uitgebreide programma dat de stad ter ere van de brug heeft samengesteld.

Rozemarijnbrug centrum Delft geplaatst

Pal in het centrum van Delft is vandaag de nieuwe fietsbrug aan het Achterom geplaatst. Vanwege de beperkte bouwruimte  ging er veel voorbereiding en planning vooraf aan de plaatsing. Nu de Rozemarijnbrug eenmaal ligt, zal het verkeer er binnen enkele weken al gebruik van kunnen maken.

Hollandse Brug in Colombia

In Colombia ligt sinds kort een exemplaar van onze standaard beweegbare brug. In samenwerking met SPIE pasten we het gestandaardiseerde ontwerp van de Hollandse Brug aan voor vervoer in zeecontainers. De stalen brug is zodoende in Nederland gemaakt en in Colombia als bouwpakket in elkaar gezet en op de betonnen onderbouw geplaatst.

brug met niet-identieke leuningen: fietsbrug Amstelkwartier geplaatst

Sinds juli 2021 is het een terugkerend thema bij nagenoeg elke te realiseren fiets- en voetgangersbrug: de hoogte van de leuning. Voor de brug in het Amstelkwartier in Amsterdam kozen we een niet-standaard oplossing: twee verschillende leuningen! Benieuwd geworden? De brug zelf is ook zeker de moeite waard.